ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ξενοφώντος 15α, 105 57 Αθήνα
Τηλ. : 32 36 547 , 32 45 375 , 32 21 316 , 32 32 582
FAX : 32 38 981 - 32 31 977 - 33 12 760
e-mail: secretariat@doe.gr
 
Οι Θέσεις της Δ.Ο.Ε.Ι.Π.Ε.Μ. Δ.Ο.Ε.Διεθνείς ΟργανώσειςΠαρατάξειςΣύλλογοι Δασκάλων
 
Οι Θέσεις της Δ.Ο.Ε. | Αποκέντρωση και Εκπαίδευση

· Αποφάσεις 71ης Γ.Σ. του κλάδου, Ιούνιος 2002

Με βάση τις αποφάσεις της 68ης και 70ης Γ.Σ. του κλάδου, ζητούμε την τροποποίηση των διατάξεων του Ν.2986/02 που έρχονται σε αντίθεση με τις θέσεις του κλάδου, καθώς και των υπουργικών αποφάσεων που στηρίζονται στις συγκεκριμένες διατάξεις.

Σε περίπτωση που αυτό δε γίνει δεκτό, η Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους Διδασκαλικούς Συλλόγους θα προχωρήσει σε όλα τα νόμιμα και πρόσφορα συνδικαλιστικά μέτρα ώστε να καταστήσει ανενεργές τις συγκεκριμένες διατάξεις.

· Αποφάσεις 70ης Γ.Σ. του κλάδου, Ιούνιος 2001

1. Η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος κύριο στόχο θα πρέπει να έχει τον αναπροσδιορισμό του περιεχομένου της μόρφωσης, των αναλυτικών προγραμμάτων με βάση τα νέα δεδομένα.

Η νέα πραγματικότητα που προσδιορίζεται από την έκρηξη τις γνώσης και της τεχνολογίας, από την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και τη σημερινή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις τοπικές ιδιαιτερότητες, την τοπική ιστορία, τις τοπικές παραγωγικές και κοινωνικές σχέσεις και να ταυτιστεί με τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

2. Η αποκέντρωση δεν επιτρέπεται να θίξει τον ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Απεναντίας, θα πρέπει να εμποδίσει τις δυνάμεις της αγοράς να αποσπάσουν ζωτικά τμήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, έτσι, ώστε, να μην οδηγηθούμε σε εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων και έντονων ανισοτήτων.

3. Η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος νοείται ως αποκέντρωση πρωτοβουλιών, δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων, που στόχο έχουν να αναδείξουν τη δυναμογόνο δράση του σχολείου ως ζωντανού οργανισμού, ανοιχτού στην κοινωνία, τον άνθρωπο, τη ζωή, και ικανού να αναβαθμίσει με τη δυναμική του την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας και συγχρόνως να προσφέρει στην ίδια την κοινωνία πολίτες ελεύθερους, υπεύθυνους, δημοκρατικούς, κριτικά σκεπτόμενους και κοινωνικά συμμέτοχους.

Στα πλαίσια αυτά ο σύλλογος διδασκόντων πρέπει να αναδειχθεί σε βασικό όργανο παιδαγωγικής- εκπαιδευτικής δραστηριότητας, έκφραση της συλλογικότητας και της συμμετοχικής λειτουργίας του σχολείου.

2. Η αποκέντρωση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην καθιέρωση, γενίκευση και αναβάθμιση σημαντικών εκπαιδευτικών θεσμών, όπως είναι: η ενισχυτική διδασκαλία, η αναβάθμιση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, η εισαγωγή δραστηριοτήτων, που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, τη μουσική, το θέατρο, τον αθλητισμό, τη σύγχρονη τεχνολογία, την αγωγή υγείας, τις μορφωτικές ανταλλαγές, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος κ.λ.π., ιδιαίτερα μέσα από τη λειτουργία του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.

Στην προώθηση και υλοποίηση όλων αυτών, θα βοηθήσει σημαντικά η συμμετοχή των τοπικών εκπαιδευτικών φορέων, των ειδικών σε θέματα επιστημονικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων και μελετητών ειδικών θεμάτων.

Η οργανωτική και λειτουργική εμπλοκή και άλλων φορέων, θα γίνει με σαφώς προσδιορισμένο πλαίσιο ευθυνών και αρμοδιοτήτων.

Κυρίαρχη, όμως, θα είναι η παρουσία των φορέων Εκπαίδευσης.

Ακόμη, τα περιφερειακά αποκεντρωμένα επιστημονικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κέντρα, μπορούν να λειτουργήσουν με ουσιαστικές αρμοδιότητες σε επίπεδο Νομών ή ευρύτερης περιφέρειας.

Ο Κλάδος προτείνει

Την ίδρυση 15 περιφερειακών Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε ολόκληρη τη Χώρα, οι οποίες έχουν έδρα, την έδρα της Περιφέρειας. Στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη δημιουργούνται δύο (σε κάθε πόλη) περιφερειακές Δ/νσεις. Της Περιφερειακής Δ/νσης προϊσταται περιφερειακός Δ/ντής, ο οποίος προέρχεται από το χώρο τις Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και επιλέγεται από το αντίστοιχο Συμβούλιο Επιλογής προϊσταμένων Π.Ε., σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του Κλάδου για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης. (αντικειμενικά-μετρήσιμα κριτήρια). Το θέμα της επιλογής των περιφερειακών Δ/ντών και όχι του διορισμού τους, είναι βασική προϋπόθεση για τον Κλάδο, προκειμένου να υλοποιηθεί ο θεσμός.

Α. Η Περιφέρεια, έχει τις εξής διοικητικές αρμοδιότητες.

α) Είναι έδρα του ΑΠΥΣΠΕ (Ανώτερου περιφερειακού υπηρεσιακού Συμβουλίου Εκπαίδευσης).

β) Είναι έδρα των συντονιστών σχολικών συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

γ) Είναι έδρα του Περιφερειακού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στο οποίο συμμετέχουν οι συντονιστές σχολικοί σύμβουλοι.

Β. Αρμοδιότητες Οργάνων Περιφέρειας

α) Αρμοδιότητες περιφερειακού Δ/ντή.

Ο Περιφερειακός Δ/ντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ασκεί τη διοίκηση, τον έλεγχο και την εποπτεία των υπηρεσιών της Περιφ. Δ/νσης, των Δ/νσεων και Γραφείων Εκπαίδευσης των σχολικών συμβούλων, των ΚΔΑΥ. Αξιολογεί το έργο των συντονιστών σχολικών συμβούλων (ως προς το διοικητικό μέρος) και των προϊσταμένων Δ/νσεων Π.Ε. της Περιφέρειας.

β) Αρμοδιότητες Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε.

Στην Περιφέρεια λειτουργεί Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων στην περιφέρεια και προϊσταμένους Δ/νσεων Π.Ε. Οι αιρετοί εκλέγονται με καθολική μυστική ψηφοφορία από τους συναδέλφους που υπηρετούν στην περιφέρεια.

Οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών, γίνονται (κατά την πρώτη εφαρμογή), μόλις δημοσιευθεί ο νόμος. Στη συνέχεια γίνονται την ίδια ημερομηνία κατά την οποία εκλέγονται οι αιρετοί στα ΠΥΣΠΕ και στο ΚΥΣΠΕ. Οι αιρετοί απαλλάσσονται πλήρως του διδακτικού ωραρίου, όσο χρόνο διαρκεί η θητεία τους.

Το ΑΠΥΣΠΕ, μπορεί να είναι όργανο δευτεροβάθμιας κρίσης των Δ/ντών Σχολείων, να εξετάζει, δηλαδή, σε δεύτερο βαθμό ενστάσεις, καθώς επίσης και τις αποσπάσεις, σε επίπεδο περιφέρειας.

Εξετάζει, επίσης, όλες τις πειθαρχικές διώξεις των Εκπαιδευτικών της Π.Ε.

γ) Αρμοδιότητες συντονιστών σχολικών Συμβούλων.

Η Περιφέρεια είναι έδρα των συντονιστών σχολικών συμβούλων Π.Ε. και Δ.Ε.

Οι συντονιστές σχολικοί σύμβουλοι εποπτεύουν, συντονίζουν, παρακολουθούν και αξιολογούν το έργο των σχολικών συμβούλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνεργάζονται με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και είναι περιφερειακό προσωπικό του αποκεντρωμένου Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου.

δ) Αρμοδιότητες Περιφερειακού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Το Π.Π.Ι. αποτελείται από:

1) Τη Διοικούσα επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν οι συντονιστές σχολικοί σύμβουλοι Π.Ε. και Δ.Ε. και εκπρόσωποι των Α.Ε.Ι.

2) Το σύνολο των σχολικών συμβούλων της Περιφέρειας.

΄Εργο του είναι: Η αξιολόγηση της Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια.

Ο σχεδιασμός των τοπικών διαφοροποιήσεων των αναλυτικών προγραμμάτων.

Η εκπαιδευτική τεκμηρίωση της Περιφέρειας.

Ο σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης, σύμφωνα με τα προγράμματα περιφερειακής, κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης. Η προώθηση της εκπαιδευτικής έρευνας.

Με δεδομένο ότι θα γίνει περιφερειακή αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, υπάρχει αναγκαιότητα πραγματοποίησης οργανωτικού καταστατικού συνεδρίου του Κλάδου, μέχρι την επόμενη (71η Γενική Συνέλευση τις Δ.Ο.Ε.)., που θα εξετάσει:

1. Την αποκέντρωση της Δ.Ο.Ε. σε επίπεδο περιφέρειας.

2. Όλα τα υπόλοιπα οργανωτικά καταστατικά θέματα που απασχολούν τον Κλάδο.

· Αποφάσεις 66ης Γ. Σ. του κλάδου, Ιούνιος 1997

1. Η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος κύριο στόχο θα πρέπει να έχει τον αναπροσδιορισμό του περιεχομένου της μόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων με βάση τα νέα δεδομένα. Η νέα πραγματικότητα που προσδιορίζεται από την έκρηξη της γνώσης και της τεχνολογίας, από την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και τη σημερινή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις τοπικές ιδιαιτερότητες, την τοπική ιστορία, τις τοπικές παραγωγικές και κοινωνικές σχέσεις και να ταυτιστεί με τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

2. Η αποκέντρωση δεν πρέπει να θίξει τον ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Απεναντίας θα πρέπει να εμποδίσει τις δυνάμεις της αγοράς να αποσπάσουν ζωτικά τμήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, έτσι ώστε να μην οδηγηθούμε σε εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων και έντονων ανισοτήτων.

3. Η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος νοείται ως αποκέντρωση πρωτοβουλιών, δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων που έχουν ως στόχο να αναδείξουν τη δυναμογόνο δράση του σχολείου ως ζωντανού οργανισμού, ανοιχτού στην κοινωνία, τον άνθρωπο, τη ζωή και ικανού να αναβαθμίσει με τη δυναμική του την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας και συγχρόνως να προσφέρει στην ίδια την κοινωνία πολίτες ελεύθερους, υπεύθυνους, δημοκρατικούς, κριτικά σκεπτόμενους και κοινωνικά συμμέτοχους. Στα πλαίσια αυτά ο σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να αναδειχτεί σε βασικό όργανο παιδαγωγικής - εκπαιδευτικής δραστηριότητας, έκφραση της συλλογικότητας και της συμμετοχικής λειτουργίας του σχολείου.

4. Η αποκέντρωση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην καθιέρωση, γενίκευση και αναβάθμιση σημαντικών εκπαιδευτικών θεσμών, όπως είναι: Η ενισχυτική διδασκαλία, η αναβάθμιση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, η εισαγωγή δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, τη μουσική, το θέατρο, τον αθλητισμό, τη σύγχρονη τεχνολογία, την αγωγή υγείας, τις μορφωτικές ανταλλαγές, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος κλπ, ιδιαίτερα μέσα από τη λειτουργία του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.

5. Επιβάλλεται να ενεργοποιηθούν όλα τα όργανα της λαϊκής συμμετοχής (σχολικές επιτροπές, σχολικά συμβούλια, δημοτικές και κοινοτικές επιτροπές Παιδείας, νομαρχιακές επιτροπές Παιδείας).

6. Η Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με την όποια συμβολή τους στη διαδικασία αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος επιβάλλεται να μην παρεμβαίνουν σε θέματα που έχουν σχέση με τα εργασιακά, κοινωνικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με το αντικειμενικό σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση (επετηρίδα) και με οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να πλήξει την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία τους και να τους οδηγήσει σε σχέσεις εξάρτησης και υποτέλειας.

7. Το ΥΠΕΠΘ και η κυβέρνηση είναι ανάγκη να πάρουν άμεσα μέτρα που θα αποσαφηνίσουν πλήρως τα όρια των αρμοδιοτήτων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στο χώρο της Εκπαίδευσης και θα αποτρέψουν την εκτροπή της αποκέντρωσης από τον ορθό προσανατολισμό της, αλλά και τους ίδιους τους τοπικούς άρχοντες από αυθαιρεσίες και εκφυλιστικές παρεμβάσεις.

8. Επίσης είναι ανάγκη, στα πλαίσια της αποκέντρωσης, ν'αναπτυχθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που θα ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε υποβαθμισμένες κοινωνικά και οικονομικά περιοχές και θα εξισορροπήσουν κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, πάντα στην κατεύθυνση παροχής σύγχρονης, αναβαθμισμένης δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης.

9. Άμεση τροποποίηση του άρθρου 41 του Ν. 2218/94 και απάλειψη της διάταξης που αναφέρεται στη δυνατότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ιδρύει και να λειτουργεί Νηπιαγωγεία.

10. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ δεσμεύεται να διοργανώσει πανελλήνιο συνέδριο ή ημερίδα για τη διαμόρφωση εξειδικευμένων θέσεων πάνω στο ζήτημα της αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

11. Στα πλαίσια των διατάξεων του Συντάγματος για δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση, δε νοείται επιβολή ανταποδοτικών τελών για τη χρηματοδότηση της Παιδείας και της Εκπαίδευσης.

12. Η θέση του Κλάδου για την εκλογή του τρίτου αιρετού εκπροσώπου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια παραμένει κυρίαρχη. Μέχρις ότου γίνει αυτό, θα πρέπει ο εκπρόσωπος που προτείνεται από τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα να γίνεται αποδεκτός, δηλαδή η πρόταση να είναι δεσμευτική για το νομάρχη (άρθρο 2 του Π.Δ. 399/95).

13. Να απαλειφθεί η διάταξη (άρθρο 2 παρ. 6 του Π.Δ. 399/95) που προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στα Περιφερειακά Συμβούλια.

14. Για να αποτραπεί η απόρριψη και η αμφισβήτηση των "εισηγήσεων - προτάσεων" των ΠΥΣΠΕ από τους νομάρχες (το φαινόμενο αυτό βρίσκεται σε έξαρση) είναι επιτακτική η ανάγκη στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο να καθιερωθεί ο όρος "ύστερα από απόφαση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου".

15. Ο κλάδος είναι αντίθετος με τις διατάξεις του Ν. 2413 που παραχωρούν την Εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων εξωτερικού σε ιδιώτες και σε άλλα ιδρύματα.

· Αποφάσεις 65ης Γ.Σ. του κλάδου, Ιούνιος 1996

1. Ο κύριος στόχος της αποκέντρωσης θα πρέπει να είναι ο αναπροσδιορισμός του περιεχομένου της μόρφωσης σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Η νέα πραγματικότητα που προσδιορίζεται από την έκρηξη της γνώσης και της τεχνολογίας, από την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και τη σημερινή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις τοπικές ιδιαιτερότητες, την τοπική ιστορία, τις τοπικές παραγωγικές και κοινωνικές σχέσεις και να ταυτιστεί με τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

2. Η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος νοείται ως αποκέντρωση προς τη σχολική μονάδα και την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτή η αποκέντρωση προσδιορίζεται από πρωτοβουλίες και δράσεις που σαν στόχο έχουν να αναδείξουν τη δυναμογόνο δράση του σχολείου ως ζωντανού οργανισμού, ανοιχτού στην κοινωνία, τον άνθρωπο, τη ζωή και ικανού να αναβαθμίσει με τη δυναμική του την πολύπλευρη ανάπτυξη της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας και συγχρόνως να προσφέρει στην ίδια την κοινωνία πολίτες υπεύθυνους, ελεύθερους, δημοκρατικούς, κριτικά σκεπτόμενους και κοινωνικά συμμέτοχους.

3. Η αποκέντρωση δεν επιτρέπεται να θίξει τον ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Απεναντίας, θα πρέπει να εμποδίσει τις δυνάμεις της αγοράς να αποσπάσουν ζωτικά τμήματα της δημόσιας Εκπαίδευσης, έτσι, ώστε να μην οδηγηθούμε σε εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων και τεράστιων ανισοτήτων.

4. Οποιαδήποτε παρέμβαση της Τοπικής ή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στη διαδικασία της αποκέντρωσης, επιβάλλεται να γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία.

5. Η Τοπική και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν εποικοδομητικά στον τομέα της υλικοτεχνικής υποστήριξης και υποδομής.

6. Τα περιφερειακά εκπαιδευτικά κέντρα, που μπορούν να λειτουργήσουν μ' ουσιαστικές αρμοδιότητες σε επίπεδο Νομών ή ευρύτερης περιφέρειας, θα πρέπει να στελεχωθούν από αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, από Σχολικούς Συμβούλους περιβαλλοντολόγους, ειδικούς επιστήμονες και από εκπροσώπους των εκπαιδευτικών φορέων, με στόχο το σχεδιασμό, τη στήριξη και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

7. Η αποκέντρωση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην καθιέρωση, γενίκευση και αναβάθμιση σημαντικών εκπαιδευτικών θεσμών, όπως είναι: Η ενισχυτική διδασκαλία, η δημιουργική απασχόληση των μαθητών-παιδιών εργαζομένων γονέων, η λειτουργία του Ολοήμερου Δημ. Σχολείου και Νηπιαγωγείου, η εισαγωγή δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, τη μουσική, το θέατρο, το χορό, τη σύγχρονη τεχνολογία, τον αθλητισμό, την αγωγή υγείας, τις μορφωτικές ανταλλαγές κ.λπ. Είναι άμεση ανάγκη να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για ένα σχολείο που θα μπορεί να ικανοποιεί τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών το να καλλιεργεί την κριτική και δημιουργική σκέψη τους, να αναπτύσσει πολύπλευρα την προσωπικότητά τους, για ένα σχολείο ικανό να μετατραπεί σε χώρο χαράς και δημιουργίας, συνεργασίας και αλληλεγγύης, ένα σχολείο βαθύτατα ανθρώπινο.

8. Η Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με την όποια συμβολή τους στη διαδικασία αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος, επιβάλλεται να μην παρεμβαίνουν σε θέματα που έχουν σχέση με τα εργασιακά, κοινωνικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με το αντικειμενικό σύστημα διορισμών στην Εκπαίδευση (την Επετηρίδα) και με οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να αλλάξει την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία τους και τους ποδηγετήσει σε σχέσεις εξάρτησης και υποτέλειας.

9. Είναι ανάγκη, στα πλαίσια της αποκέντρωσης, να αναπτυχθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που θα ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε υποβαθμισμένες κοινωνικά και οικονομικά περιοχές και θα εξισορροπήσουν κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, πάντα στην κατεύθυνση παροχής σύγχρονης, αναβαθμισμένης, δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης σ' όλους τους πολίτες, σύμφωνα πάντα με το Σύνταγμα.

10. Άμεση τροποποίηση του άρθρου 41 του Ν. 2218/94 και απάλειψη της διάταξης που αναφέρεται στη δυνατότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ιδρύει και να λειτουργεί Νηπιαγωγεία.

11. Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση επιβάλλεται να πάρουν άμεσα μέτρα που θα αποσαφηνίζουν πλήρως τα όρια των αρμοδιοτήτων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στο χώρο της Εκπαίδευσης και θα αποτρέψουν την εκτροπή της αποκέντρωσης από τον ορθό προσανατολισμό της, αλλά και τους ίδιους τους αιρετούς τοπικούς άρχοντες από αυθαιρεσίες και εκφυλιστικές παρεμβάσεις.

12. Το Δ.Σ. τις ΔΟΕ δεσμεύεται να διοργανώσει πανελλήνιο συνέδριο ή ημερίδα για τη διαμόρφωση εξειδικευμένων θέσεων πάνω στο ζήτημα της αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

13. Κυρίαρχο όργανο σ' επίπεδο σχολικής μονάδας είναι Σύλλογος Διδασκόντων, οι αρμοδιότητες του οποίου θα πρέπει να αποσαφηνισθούν.

14. Στα πλαίσια των διατάξεων του Συντάγματος για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, χωρίς φραγμούς και αποκλεισμούς, δεν νοείται επιβολή ανταποδοτικών τελών για τη χρηματοδότηση των Σχολείων και της Εκπαίδευσης.

15. Οι αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων είναι δεσμευτικές για τη Διοίκηση (Νομάρχη-Υπουργό).Στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο να καθιερωθεί ο όρος "ύστερα από απόφαση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου" με παράλληλη απάλειψη κάθε άλλης αναφοράς, δεν έχει σχέση με "εισήγηση" ή "πρόταση" των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.

16. Η πρόταση των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων σχετικά με τον ορισμό εκπαιδευτικών-μελών στα Περιφερειακά Συμβούλια πρέπει να είναι δεσμευτική για Νομάρχη (άρθρο 2 του Π .Δ. 399/95).

17. Να απαλειφθεί η διάταξη (άρθρο 2 πρ. 6 του Π. Δ. 399/95)που προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στα Περιφερειακά Συμβούλια.


Οι Θέσεις της Δ.Ο.Ε. | Αποκέντρωση και Εκπαίδευση

Ρ/Φ spot απεργίας











Αρχική | Επικοινωνία | Web site credits | Privacy PolicY
© 2005 Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας || Σχεδιασμός και Ανάπτυξη ΕΥΡΥΘΜΟΝ Λύσεις Επικοινωνίας